dlaczego nie chudne
Slider, Zdrowie

Dlaczego nie chudnę? Sprawdź 3 najczęstsze przyczyny

Jesteś na diecie i nie chudniesz? Nie wiesz, dlaczego Twoja waga stoi? Podaje 3 najczęściej popełniane błędy przy odchudzaniu. Sprawdź, czy ich nie popełniasz. Może właśnie przez nie nie możesz zrzucić kilogramów? 

Dlaczego nie chudnę? Jakie są tego powody?

Odchudzanie to długotrwały proces, który wymaga odpowiedniego podejścia. W dzisiejszym artykule podaje najczęstsze błędy, przez które nie chudniesz:

  1. Złe porcje posiłków;
  2. Brak diety w weekendy;
  3. Nieodpowiednia regeneracja.

Dlaczego nie chudnę? Złe porcje posiłków!

Pierwszą i podstawową kwestią stosowania diety jest dobranie jej odpowiedniej kaloryczności. Wybór gotowych diet, dostępnych w internecie bezpłatnie nie będzie dobrym pomysłem. Dlaczego? Dzienny bilans kaloryczny może nie być dostosowany do Ciebie. Jeśli chcesz schudnąć, musisz jeść mniej kalorii niż wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. 

Drastyczne obcięcie kalorii i katowanie się dietą np. 1000 kcal również nie będzie dobrym rozwiązaniem. Początkowo zgubisz kilka kilogramów, jednak z reguły będzie to sama woda. Później metabolizm zwolni, kilogramy wrócą w podwojonej liczbie. 

Rada? Możesz albo samodzielnie obliczyć swoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne i od tego wyniku odjąć ok. 200-300 kcal. Możesz zgłosić się również do doświadczonej osoby: trenera lub dietetyka, który nakieruje na prawidłowe żywienie. 

Nie chudniesz? Jedzenie weekendowe może być powodem!

Jednym z powodów, przez które nie chudniemy i nie możemy zrealizować swoich celów jest tygodniowa nadwyżka kaloryczna. Co to oznacza? Od poniedziałku do piątku stosujemy dietę od A do Z, trzymamy się wszystkich zaleceń, w weekend natomiast odpuszczamy: może pojawić się alkohol, chipsy, tłuste potrawy z grilla. 

Dla przykładu: Aleksandra stosuje dietę 1600 kcal, od poniedziałku do piątku skrupulatnie pilnuje posiłków i kalorii, natomiast w weekend oprócz posiłków z jadłospisu wypija 2 drinki (około 600 kcal), zjada 2 porcje lodów (300 kcal) i kawałek ciasta (350 kcal). Jaki jest efekt? Zamiast 11 200 kcal tygodniowo zjada 12 150 kcal.  Co daje średnio 180 kcal dziennie więcej niż zakłada dieta. 

Rada: jeśli wiesz, że w weekend nie będziesz umiał odmówić sobie czegoś słodkiego, alkoholu czy np. frytek, zaplanuj to – obniż odpowiednio kaloryczność innych posiłków. Nie ucinaj jednak kalorii z białka, utnij kalorie z węglowodanów i tłuszczu. 

Brak regeneracji, zły sen powodem braku efektów

Kolejnym bardzo istotnym powodem, przez który nie chudniesz jest brak regeneracji organizmu. Stres, zły sen lub zbyt mała jego ilość może przyczyniać się do zaburzeń metabolizmu. Sen jest jednym z kluczowych aspektów funkcjonowania organizmu. 

Ile spać? Minimum 7 h dziennie. Optymalna pora chodzenia spać to godz. 22. 

Regeneracja to również odpowiednia ilość aktywności fizycznej. Wbrew pozorom zbyt duża liczba treningów tygodniowo może przyczynić się do zatrzymania procesu odchudzania. 

Warto dbać również o swój spokój ducha i minimalizować sytuacje stresowe. jeśli natomiast ich doświadczamy, pomocne mogą okazać się techniki relaksacyjne, kontakt z naturą i medytacja lub joga (jako dodatkowa, spokojna forma aktywności fizycznej). 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.